lördag 7 maj 2011

Iran stänger ner Ahl-e-Bait TV

Iran stänger ner Tv kanaleh Ahl-e-Bait som sänds från USA på grund av det har försökt förolämpa Sunniter och skapa splittring bland Shia och Sunni.


The Islamic Republic of Iran has shut down the offices of the US-sponsored Ahl-e-Bait TV, a satellite television channel seeking to sow division between Shias and Sunnis.


The Special Court for Clerics ordered the closure of the offices of Ahl-e-Bait TV in the cities of Qom and Isfahan, Mashreq website reported on Wednesday.

The channel is apparently run by an Afghan cleric named Hassan Allahyari in the US, where its headquarters is located.

The satellite television channel had launched offices in the Iranian cities of Qom, Mashhad and Isfahan.

The Special Court for Clerics has in a 'belated move' arrested some officials of the channel in Qom and Isfahan and halted activities of the TV channel.

The decision for the closure of the Ahl-e-Bait TV offices comes after it was revealed that the US-backed channel aims to sow discord between Sunnis and Shias.

7 kommentarer:

  1. Iranska myndigheter har ju en viss erfarenhet av att censurera sånt de inte gillar. Om man säger så...

    SvaraRadera
  2. Som alla andra länder! Några arabiska länder förespråkar att man ska förolämpa andra medan Iran försöker stoppa det. En del tror att det är ok och förolämpa andra religioner men man får inte förolämpa Islam tex ser jag en del personer som blir vilda när dem ser jyllands posten men det är ok för dem och förolämpa.
    Det är upp till var och en och bestämma sig om det är ok och förolämpa andras religioner eller inte,

    SvaraRadera
  3. salam wa alaikum wa al rahma dyrbara bror.
    jag förstod inte exakt vad du mena, men jag har iaf ändrat min blogg rubrik till det du sa!
    jag förstod inte exakt vad jag skulle skicka till dig?

    SvaraRadera
  4. salam wa alaikum

    ok bra!
    hälsning till iran och tacksamhet för deras goda gärnig för bahrain!

    tack ska du ha, tanken räknas!
    waslam

    SvaraRadera
  5. Många länder i väst har censurerat kanaler, däribland Al Manar. Tyvärr är det tyst om sådana illdåd..USA har tex förbjudit Al Jazeera osv.

    SvaraRadera
  6. Janan
    det var så lite, plikten kräver det.

    Bahlool
    Vad förväntar du dig? Det visar deras rätta ansikte, som jag har sagt förut när 30 tals iranier dog under 2 års tid från både sidor så var det som om domedagen hade inträffat men hur var det med Egypten, Tunisien, Bahrain ...
    Syrien är också lika illa som Bahrain men där visar dem endast från en vinkel.
    Förresten jag fick veta att man hade visat blodbad från Syrien på nyheterna men det visade sig att dessa klipp var från Bahrain.

    SvaraRadera
  7. Oj glömde att skriva det. Angående hans mördare tänkte jag göra ett nytt inlägg om men senare, folk får vänta haha. Tack ändå!

    SvaraRadera